Marjolein's uitspraken.

Zie vegetarisme als een vorm van beschaving.

Jonge merel.

Jonge merel.
Een grappig eigenwijs mereltje, net uit zijn nest in ons tuintje.

zaterdag 13 juni 2009

U.P.C. BEDANKT!

Nee, joh, ik ben niet overleden, desalniettemin lijkt wel van de aardbodem verdwenen. Eerst in de steek gelaten door onze modem en vervolgens door U.P.C.

Bedankt U.P.C. !
Na een week van internet en telefonie te zijn onthouden, kunnen we eindelijk weer aan de slag.
Zoals ik altijd al vermoede, viel het erg tegen om zonder te zitten. Geen geblog en geen getwitter, geen skyp, geen journaals lezen, niets op kunnen zoeken, geen mails kunnen lezen, geen hyves en ook geen stomme spelletjes spelen. Het aller naarst vond ik toch wel het missen van de sociale contacten. Als huismus heb je die toch via het net. Wanneeer je dan ook nog verstoken bent van telefonie........

Het begon er allemaal mee dat wij een paar weken geleden werden gebeld door een mevrouw van U.P.C. Zij mocht ons als trouwe klanten van U.P.C. een uniek aanbod doen. Aangezien zij het over t.v. kanalen had, heb ik de telefoon snel door gegeven aan mijn man. Hij is een fanatiek t.v kijker, zelf heb ik meer met internet, daar kun je immers ook programma's zien. Downloaden doe ik zelden, dus wat dat betreft maakt snelheid mij niets uit. Het voorstel beviel mijn man wel, dus werd er afgesproken dat zij het desbetreffende voorstel schriftelijk op zou sturen, zodat we alles nog eens goed door konden lezen. Tot op heden hebben wij nog niets ontvangen.


Dan volgt hier de handelswijze van ons aller geliefde U.P.C.:
Op vrijdag 5 juni hadden wij geen internet meer en aangezien wij een totaal pakket bij U.P.C afnemen ook geen telefonie.
Waren dus genoodzaakt om mobiel contact met U.P.C op te nemen. Weet niet of je dat wel eens geprobeert hebt, maar dat valt punt één al niet mee.
Enfin uiteindelijk kregen we een telefoniste te pakken. Die allereerst allerlei domheid ging checken. (ja mevrouw de stekker zit er in). Maar goed dat zal dan wel moeten van het bedrijf.

Zelf ben ik niet erg technisch , maar man lief (met opleiding in deze) des te meer, hij had dus al alles wat je zelf kunt checken gecheckt. Volgens hem was de modem defect. Dit bleek achteraf ook te kloppen. Maarrr .....de monteur kon niet eerder dan de woensdag daarop komen.
Wij zouden het dus zo ie zo ten minste 5 dagen zonder de moderne communicatie middelen moeten zien te redden.
Zoals een ieder kan begrijpen was dit echt afkicken voor het hele gezin.

De monteur zou die woensdagochtend tussen acht en twaalf langs komen.
Na de hele ochtend vol smart te hebben gewacht, om kwart over twaalf U.P.C weer gebeld. Ze bezwoeren ons dat hij alsnog zou komen.
Rond half één haasten wij ons naar de deur.Daar was ie dan eindelijk. Monteur ging alles door meten en inderdaad de modem was defect. Vervolgens vroeg hij of hij gebruik mocht maken van ons toilet ( tuurlijk jongen, dat moet ook gebeuren) en haalde een nieuwe modem uit zijn bestelwagen. Hierna deelde hij ons mee dat wij tussen de drie en zes uur weer aangesloten zouden zijn. Wij riepen geschrokken uit "Zo lang nog.....?". Hij stelde ons gerust dat het meestal wel eerder was, maar dat het bedrijf deze termijn aanhield. Eerst belde hij nog even een nummer van de modem door aan zijn bedrijf. Een nummer dat bestond uit cijfers en letters.
Heel raar maar op dat moment was ik al bang dat er iets niet zou kunnen kloppen (vrouwelijke intuïtie?), maar wuifde dat idee snel weg. We zouden immers binnen no time weer aangesloten zijn. Na de monteur hartelijk bedankt te hebben, begon het lange wachten.

Die middag hielden wij angstvallig de lichtjes op de modem in de gaten. Maar net als de voorgaande dagen, bleven er steeds 4 branden en de vijfde knipperen. Husband had avonddienst, dus zijn eigen mobiel nodig. Om half acht 's avonds hadden wij nog steeds geen internet. Man op zijn werk U.P.C weer gebeld. Monteur belde mij vervolgens terug ( op de mobiel van onze dochter) omdat hij een nummer van de modem nodig had ter controle.
Hij vroeg mij om het SN nummer. Het nummer begon met een paar cijfers en vervolgens met de letters F en B. Maar toen ik deze op las gaf ik deze letters meteen de alfabetische namen Ferdinand -Bernard.
De monteur zag meteen wat er aan de hand was. Bij hen stond er de V van Victor. Hij noemde vervolgens de hele serie cijfers en letters voor mij op, die precies klopte met de serie die bij ons achter SN stond. Dus duidelijk dat het om de zelfde reeks ging.
Deze man bezwoer mij dat we nu binnen een uur weer aangesloten zouden zijn.
Op mijn verbaasde vraag waarom dat nu wel opeens zo snel zou kunnen, antwoordde hij dat hij het nu persoonlijk handmatig in orde zou brengen.
Ik was weer vol vertrouwen en hoop en bedankte hem hartelijk.

Het Nederlands elftal moest die avond spelen. Nou ben ik geen voetballiefhebber, maar als het Nederlands elftal speelt ben ik fanatiek van de partij. Tijdens de wedstrijd bleef ik weer angstvallig de lichtjes op de modem in de gaten houden.
In de rust (er was toen anderhalf uur verstreken na het contact met U.P.C) toch maar weer mijn man gebeld. Dit alles met de mobiel van onze dochter. Arme schat zij moet nu beltegoed ontberen.Maar goed het is in het belang van het hele gezin.
Mijn man zag er geen gat meer in en wilde tot de volgende dag wachten om opnieuw contact te zoeken. Maar na mijn aandringen (je laat je toch niet met een kluitje in het riet sturen?) hernam hij een nieuwe poging en belde weer met U.P.C. Vervolgens wachtte ik af, maar er gebeurde niets, geen telefoontje, geen internet.
Toen mijn man om kwart over elf thuis kwam van zijn werk bleek dat de mobiele telefoon van onze dochter op trilstand had gestaan. Zij verontschuldigde zich, dit doet zij namelijk altijd omdat je op school geen mobiel aan mag laten staan. Tja als ik dat had geweten.....
De mobiel had al die tijd op het dressoir naast de t.v. gelegen. Dus had ik niets gehoord.
Inmiddels hadden zowel mijn man, als de monteur van U.P.C gebeld.
Omdat het al zo laat was besloten wij om het tot de volgende morgen te laten rusten.

De volgende ochtend stond mijn man vroeg op (normaliter slaapt hij lang uit na zijn zware avonddienst) en belde rond negen uur maar weer eens met U.P.C.
De monteur of telefonist vroeg eerst weer om het SN nummer. Die bleek te kloppen. Vervolgens zei hij dat hij die helemaal niet moest hebben (waarom eerst dan wel...?) en vroeg om het CMAC nummer, dus gaf mijn man die door.
Kijk het maakt mij persoonlijk niet uit wie de fout heeft gemaakt. Of de monteur of degene die het nummer noteerde. Maar iedere gek kan in deze wel zien dat er iets niet klopt aan de manier waarop U.P.C met zijn cijfertjes en lettertjes om gaat. Om nog maar niet te spreken van de manier waarop zij met trouwe klanten om gaan.
Naar mijn mening deed mijn man ook veel te aardig, zelf had ik inmiddels schoon genoeg van alle beloften. De enige reden dat ik mijn man liet bellen is dat hij technisch beter is onderlegt, maar taalkundig helaas minder.
Deze meneer bezwoer ons dat wij binnen de vierentwintig uur weer aangesloten zouden zijn.
Nou ik had mijn buik vol van al die bezweringen!

Nogmaals begon het lange wachten. Inmiddels was ik een brief begonnen aan de directie van U.P.C. Gelukkig doet de p.c. het nog. Versturen kan altijd later.
Zo als je al kunt raden gebeurde er niets in die vierentwintig uur. De beloften en bezweringen ten spijt.

Wij zaten nu al een week zonder internet en telefonie.
Die ochtend liet ik mijn man lekker uitslapen . Dan maar zonder technische know how, maar wel als zeer boze mevrouw U.P.C gebeld. Ten eerst werd ik er zonder aanwijsbare reden drie keer uit gegooit, dus mijn boosheid groeide.
Toen ik tenslotte eindelijk iemand aan de lijn kreeg, begonnen met diegene zijn naam te noteren. Na dit ook duidelijk aan hem te laten weten, het gespek begonnen met dat er een brief naar de directie onderweg was. Vervolgens mijn boosheid goed laten zien. Tja ,natuurlijk kreeg ik een en al begrip. Maar daar mee had ik nog geen internet.

Vertelde hem dat het begonnen was met het SN nummer. Dat of de monteur van U.P.C of zijn collega ( degene die het nummer had moeten noteren ) een vergissing had gemaakt.
Nou vergissen is menselijk, kan iedereen gebeuren. Maar telkens die valse beloften dat is om misselijk van te worden.
Hij beloofde mij dat hij zou kijken hoe ze ons financieel tegemoet zouden kunnen komen. Toen maakte ik een domme fout, door mee te delen dat ik liever zo snel mogelijk internet had.
Tja gevoels mens als ik ben.
Volgens hem was het niet doorgegeven aan de uitvoerende afdeling. Nou ja, hoe kan dat nu? Hij wist ook niet waarom zijn collega's dat niet hadden gedaan. Hee, hoeveel domme mensen werken er nu eigenlijk bij U.P.C?

Ook deze meneer bezwoer mij dat hij het nog deze dag in orde zou maken.Vertelde hem dat ik dat bijna niet meer kon geloven. Ook dat begreep hij. Maar bleef herhalen dat in de loop van die dag alles in orde zou komen. Niemand in dit gezin geloofde daar meer in.Behalve ik zei de gek.Maar goed ik drijf dan ook op intuïtie en gevoel gecombineerd met een pietsje weten. Als je ergens werkt wil je toch niet dat je naam in diskrediet word gebracht?

Hoera Hoera.
Rond twaalf uur die dag hadden wij weer internet.
Helaas stond het hele gezin te springen achter de p.c., dus ben ik alleen even mijn e mails na gaan kijken en vervolgens mocht de jongste zich uitleven.
Ben boodschappen gaan doen, jammer genoeg belde toen net de jongenman van U.P.C, die ik wel had willen omhelsen. Mijn man vertelde dat ze een tegemoetkoming van twee euro per dag wilde geven voor elke dag zonder internet/ telefonie. Peanuts dus.

U.P.C. jullie maken echt geweldige reclame voor jullie bedrijf.
Onkosten declaratie volgt. Als jullie klantvriendelijk waren geweest hadden jullie dat zelf al lang geregeld. Buitendat waar blijft dat goede aan bod van jullie?
We zijn eruit. U.P.C is een bedrijf wat bestaat uit beloften. Wij lachen dan ook als een boer met kiespijn om jullie reclame.
Maar goed ik zal niet te hoog van de toren blazen. Voor dat je het weet ben je er weer uitgeknikkerd. Word voor ons misschien toch tijd om op een andere provider over te stappen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten